Maleisië Reizen

Kuala Lumpur citybreak

Een grote reis van 26 dagen naar Indonesië was het plan. Een kleine tussenstop in Kuala Lumpur was daarom mooi meegenomen. Enkele dagen om even tot rust te komen van de lange vlucht en zo verder te reizen naar Yogyakarta.

Kuala Lumpur, de bruisende stad van Maleisië.

Wie al in Azië geweest is weet dat dit bekend staat om zijn lekkere eten, vriendelijke mensen, enorme diversiteit en levendige steden. Zo is het niet anders in Kuala Lumpur. Een mooie afwisseling van drukte en rust, van armoede en rijkdom. Met maar enkele puntjes die we wilden bezoeken in deze stad kwamen we er eindelijk aan.

De lange vlucht had ons volledig uitgeput en op de luchthaven kwamen we eindelijk aan de uitgang. Hier moesten we een taxi nemen naar het centrum van de stad. We hadden geluk dat er nog backpackers waren en zo konden we onze kosten al direct delen.

We kwamen aan in onze AirBnB die in een immens gebouw was. Deze was zorgvuldig door mij uitgekozen aangezien ze een rooftop zwembad hadden dat uitkeek over heel de stad.

En natuurlijk ben ik altijd benieuwd naar de inrichting van iemand anders. Niets leuker om te kijken hoe ze van hun huis een thuis maken. Zo kwamen wij bij een tof appartementje terecht vlakbij het Heldenplein met aansluitend het stadspark Varosliget. Het was niet groot, wel enorm praktisch. Neem gerust hier eens een kijkje op AirBnB om het appartement te ontdekken.

Tijd voor een fietstocht in het zonnetje!

To do in Kuala Lumpur

Duik het centrum

Niets beter om de stad te ontdekken. Aangezien dit echt een reuzestad is en er heel wat op ons afkwam (verschillende wegen, de warmte, vochtigheid,…) besloten we om een taxi te nemen. ‘To the center please’, wél het centrum van Kuala Lumpur is vrij groot. Handige tip is om op voorhand even een kijkje te nemen wat je graag wil zien. Zo besloten wij om richting de KL Petronas Twin Towers te gaan en van daar weer verder te zien.

KL Petronas Twin Towers

2 torens die de skyline van Kuala Lumpur beheersen. Bezoek ze overdag of ’s avonds. Beide zijn indrukwekkend. Ik heb enorm veel hoogtevrees, maar hier viel het best mee.

Sightseeing tour met de hop on and off bus

Op een bus stappen kan je heel wat blaren besparen. En vanaf een fijne hoogte heel wat ontdekken, met een fris briesje. Vergeet je niet in te smeren, want verbranden is hier heel eenvoudig. Of toch voor rosse pateekes. Wij waren best nog moe en hebben heel wat met de bus afgereden om zo in de verschillende wijken alles te bekijken. De naam zegt het zelf, heb je zin om af te stappen dan doe je dat. Wat later kan je zo weer op de volgende stappen. Toeval wil dat we hier de backpacker van aan de luchthaven zijn tegen gekomen, en dit in een miljoenen stad!

Bezoek een park en kom tot rust

Een fijn park waar je door kan fietsen/wandelen is de botanische tuin. Hier heb je ook de vlindertuin en heel wat vijvers. Een oase van rust midden in de drukte van de stad. Grappig om te zien dat er hier heel wat traditionele trouwfoto’s getrokken worden, waar de man en vrouw volledig op elkaar zijn afgestemd qua outfit. Zoals een assorti paars kostuum met voor de vrouw een trouwkleed.

Food food, give me food!

Like always, the food. Het is voor ons een heel belangrijk gegeven tijdens een reis. Wij maken herinneringen met eten, drankjes, geuren, inrichting, mensen, gesprekken,… noem maar op. Het zijn de kleine dingen die je reis onvergetelijk maken.

Market

In een grote mall gaan eten, bij de locals hadden we als tip gekregen. Er zijn enorm veel winkelcentra in KL, en eens je binnen bent loop je van het ene naar het andere. Je kan er écht verdwalen. De naam van de mall ben ik vergeten, gewoon omdat we op zoveel verschillende plaatsen geweest zijn. Zet je gewoon ergens neer en laat het even op je afkomen, je hebt allemaal kleine restaurantjes waar je kan kiezen.

Hokkaido

Ok, eerlijk. Ik was aangetrokken tot de winkel door de mooie pastelkleuren mint en geel. Ze verkochten er schattige taartjes die het hardste doen denken aan de Pastel de Nata. Dit met verschillende smaakjes en spotgoedkoop. Ik denk dat we voor 3 stuks 1 euro moesten betalen… Nog wat donuts kopen, en hup we hadden genoeg om een vier uurtje te eten in het park!

Hierna zijn we doorgereisd naar Indonesië, een rondreis die begon in Yogyakarta. Lees er hier alles over.